16 września rusza kolejny etap kampanii marketingowej ING Życie, mającej na celu promowanie ubezpieczeń na życie. Kampania „Naga prawda o ubezpieczeniach” potrwa do końca października.
ING Życie przygotowało niestandardową akcję marketingową, wykorzystującą przestrzeń publiczną. W największych miastach Polski – Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku oraz Poznaniu – stanie 200 manekinów. Co 5. z nich będzie koloru pomarańczowego, nawiązując do wyników badań przeprowadzonych w tym roku przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie ING Życie, z których wynika, że tylko co 5. Polak posiada ubezpieczenie na życie.
„Naga prawda o ubezpieczeniach” to akcja edukacyjna ING Życie, która ma na celu podniesienie świadomości ubezpieczeniowej Polaków. Wybieramy niestandardową formę, która ma wzbudzić dyskusję” – wyjaśnia Anna Grzelońska, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i zarządzania produktami w ING Życie. „95% Polaków uważa się za osoby odpowiedzialne, 80% jest zdania, że odpowiedzialny człowiek powinien być ubezpieczony na życie. Jednocześnie zaledwie co piąta osoba ma taką polisę. Chcemy, by Polacy częściej czuli potrzebę zapewnienia swoim bliskim ochrony ubezpieczeniowej” – dodaje Grzelońska.
Akcja „Naga prawda o ubezpieczeniach” to kampania edukacyjna w formie happeningu. W każdym z miast odbędzie się malowanie manekinów przez artystów plastyków, osoby publiczne oraz gwiazdy ekranu.
- Warszawa, 17 września – Grażyna Wolszczak, Cezary Harasimowicz, Edward Lutczyn i Agata Bogacka
- Wrocław, 24 września – Katarzyna Herman, Mirosław Antoniewicz
- Kraków, 1 października – Agnieszka Maciąg, Małgorzata Bundzewicz
- Rzeszów, 8 października – Henryk Sawka, Joanna Jurga
- Gdańsk, 15 października – Dorota Zawadzka, Łucja Sokołowska
- Poznań, 29 października – Małgorzata Ostrowska-Królikowska, Andrzej Żurek
Wszystkie ozdobione w ten sposób manekiny zostaną zlicytowane 25 listopada 2010 r. podczas 5. edycji aukcji charytatywnej „ziarno SZTUKI – ogród NADZIEI” w Muzeum Narodowym w Warszawie, organizowanej przez fundację psychoonkologii „Ogród Nadziei”. Pieniądze pozyskane z ich sprzedaży przeznaczane zostaną na pomoc dla osób chorych na nowotwory.
W ramach kampanii przygotowany został 15-sek. spot telewizyjny, emitowany od czwartku 16-go września w stacjach telewizji ogólnopolskiej: TVP, TVN, Polsat oraz stacjach telewizji kablowej i lokalnej TVP Info. Spot został przygotowany przez agencję Grandes Kochonos, za zakup mediów odpowiada dom mediowy PanMedia Western.
Relacje z akcji przygotuje między innymi TVP (program Pytanie na śniadanie) oraz Gazeta Wyborcza. Zaproszenia na wydarzenie są emitowane w lokalnych rozgłośniach radiowych i lokalnych wydaniach Gazety Wyborczej. Plakaty z informacją o wydarzeniu pojawią się we wszystkich sześciu miastach.
W ramach akcji edukacyjnej ING Życie przygotowało również Przewodnik po Ubezpieczeniach, który w prostych słowach opowiada o ubezpieczeniach na życie i przybliża najczęściej używane definicje. Przewodnik będzie dodany do ogólnopolskiego wydania Gazety Wyborczej 11 października.
Kampania „Naga prawda o ubezpieczeniach” realizowana jest również w internecie. Manekiny znajdziemy min. na stronach gazeta.pl i wyborcza.pl. Na Facebooku, w nieco mniej poważny sposób, problem odpowiedzialności moderuje Maurycy Prawda – postać, która została stworzona specjalnie na potrzeby tej kampanii.. Działania są prowadzone również na korporacyjnym profilu ING Życie.
http://www.facebook.com/maurycy.prawda
http://www.facebook.com/ingzycie
Nowy spot reklamowy można obejrzeć na kanale ING Życie w serwisie YouTube:
http://www.youtube.com/ingzycie
Metryczka spotu:
Agencja: Grandes Kochnos
Dom produkcyjny: Prime Time
Reżyser: Piotr Janowski
Operator: Piotr Janowski
Autor Scenariusza: Maria Snopkiewicz, Weronika Matyjek
Producent (agencja) Beniamin Onaszkiewicz
Account: Marta Krupińska
Lektor: Jacek Brzostyński
Udźwiękowienie: Expresso
Postprodukcja: Futro Film
Zakup mediów: PanMedia Western
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/naga-prawda-o-ubezpieczeniach